fredag den 7. juni 2013

Columbia University & øl i solen med Frederik

Det store bibliotek på campus






































Jeg er lidt bagud med at blogge, så her kommer lidt om hvad jeg lavede i onsdags. Om formiddagen tog jeg sammen med en fransk pige, Lohan, ud til Columbia University for at tjekke campus ud. Det ligger her på Manhattan, ikke så langt fra hvor jeg bor, så det var oplagt at kigge forbi. Området var ret stort og indeholder mange gamle fine bygninger. Både Lohan og jeg kunne godt se os selv studere der!
Bagefter tog jeg ned til Lower East side for at mødes med min ven Frederik, som lige holder en uges ferie i NY. Vi fik vendt verdenssituationen over et par øl og diverse, og det var vældig hyggeligt. Bagefter gik vi en tur i området, og mødte en ældre mand, der gerne ville vise os en have han er en del af. Han stoppede os på gaden fordi han kunne høre, vi talte dansk, og hans forældre var begge født i Danmark. Det er åbenbart ikke nemt at få adgang til de små private haver der er rundt omkring på Manhattan, så det var sjovt, at han ville vise os sin. Han lukkede os ind, og så gik vi ellers rundt og nød den fine have. Der var også en lille hytte oppe i et af træerne, en lille sø og andre ældre mennesker der nød roen. Vi talte med Frits Olsen, som han hed, i en halv times tid inden vi forlod haven igen, for at vende tilbage til virkeligheden. 

Columbia

Columbia

Columbia

Frits fine have

Træhytten 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar